Sunday, September 21, 2008

Höst

Höst är en jävligt bra årstid. Allt man inte hann med den här sommaren heller, är överspelat och det är bara att hoppas på nästa.
Insekterna dör. Det plockas svamp.
Har hittills denna säsong tagit in en hel del gula kantareller och lite taggsvamp, trevligt som bara den, då taggsvamp är min favoritsvamp. Trattkantareller har det inte blivit så många, men förhoppningsvis kommer det fler snart.
Jag har ett fast jobb nu.
På bilfronten inte så mycket nytt tror jag, kanske var det så att jag inte ägde en gammal risig banracingmustang från 74 sist, hur det var med en risig SAAB 9000 kommer jag inte ihåg. De finns hemma på gården nu iallafall. Tyvärr så har inte min Falcon flyttat hem än, lurar fortfarande på hur det problemet ska lösas.

Angående sommaren. så hanns det med en hel del. Den bästa festival jag varit på Punk illegal i Munkedal besöktes. Alla förväntningar och mer därtill infriades. Inner terrestials, Skitkids, World burns to death, Meanwhile var fantastiska. Sällskapet var det inte heller något fel på, den gamle vännen med en förkärlek för att snacka skit med engelska punkgubbar fick sin ranson.
Tänk att några själar med hjätat på rätta stället kan skapa nåt så bra som med råge slår Hultfred, Roskilde, Obscene extreme och andra instutioner.

Thursday, May 1, 2008

Upp trälar!

Årets första maj tillbringades hemma. Orkade inte åka någonstans, som straff för det så regnar det.
Har suttit och läst lite bloggar och tagit igen mig http://farbrorpunk.blogg.se/ rekommenderas starkt, punk, Hälsingland och glögg, helt i min smak.

När vi ändå är inne på ämnet punk och sprit, så är det bara en festival som behöver avklaras i sommar http://www.myspace.com/punkillegal , dessutom så får man se Munkedal för första gången.

Saturday, February 2, 2008

Böcker mm

Är sjuk, så jag håller på att avverka lite av de böcker som sedan några år står på att läsa listan.
Underdog, Tomas Flygt är avklarad, en bra bok som egentligen handlar om mamman, väl?
Han är 10 år äldre än mig Flygt, så mycket av det han berättar om är hälften saker som jag bara upplevde spår av resp hälften saker som jag känner igen mig i. Sen så är jag från landet så mycket är saker som jag definitivt inte känner igen. Men det har sin charm att minnas 70-talet. Bara det att det fanns ett jeans märke som hette Puss & kram, som dessutom sponsrade en racingserie med Chevrolet Camaro.

Jack Kerouac, På drift, håller jag på med nu. Lika oumbärlig som Morrissey för många, dvs det är medelmåttigt och förutsägbart. Har hunnit halvägs nu och visst har den sina poänger, men det är inte direkt så att historien kommer en millimeter framåt. Precis som att Motorhead är bättre än Smiths alla dagar i veckan, så är Jan Guillou betydligt bättre än På drift. Om man nu ska läsa luffarberättelser så är Woody Guthries Hela härligheten betydligt bättre.

Deckare är ju oftast bra pga att det finns ett slut på dem och berättelsen behöver förhålla sig till det. Mari Jungstedts snut är tydligen AIKare, detta fick mig att läsa I denna ljuva sommartid. Och AIK nämns engång, men det kanske är bättre i de andra böckerna. Den var helt ok, lite väl ledande sidoberättelse som egentligen inte tillförde så mycket. Ska läsa fler av henne.

Sunday, December 16, 2007

Thursday, September 27, 2007

Skrytbloggning

Vädret har varit skit ett bra tag nu. Ljuset i mörkret har för vår del varit en fantastisk svampsäsong. Skörden har varit väldigt god av både Kantarell och trattkantarell ca 10 liter vardera. Tyvärr så inskränker sig taggsvamparna till några få exemplar.
Trattissäsongen är dessutom inte över, så det kan nog bli en bra vinter med mycket svampmat.
Kan behövas efter det här skämtet till sommar.

Har nu läst lite Paul Auster, Illusionernas bok, den var väldig bra fram till sista biten där den helt tappade bort sig. Han valde allt en enkel väg att avsluta boken, tramsigt.

Monday, September 10, 2007

Besiktning, Kroatien mm

Idag gick Taunusen äntligen igenom besiktningen och Johanna väckte en del uppmärksamhet när hon besiktigade den. Så nu är det två år innan det behövs igen. Ska bygga nytt avgassystem och fixa väghållningen på den snarast.

Vi har varit till Kroatien på semester(Grattis på 60 årsdagen pappa!). Det var trevligt och jag har aldrig sett medelhavet, delfiner, olivträd mm tidigare.

Thursday, July 12, 2007

Yered

Jo, jag har flyttat igen. Så nu har jag slagit personligt tror jag. 5 olika bostadsorter under en 12 månaders period(3 olika kommuner, 3 olika län, 4 olika socknar). Bor nu i ett hus och väntar på att Johanna ska flytta in här med mig(hon bor inte här mer än 50% än).
Det är en renoverad 70-tals villa med ett litet garage. Som vi hyr.

I morgon är sista dagen innan semestern, gött! 3 veckors ledighet är ju aldrig fel.
/Per