Thursday, October 16, 2008

Har köpt lite plattor på sistone. Loudpipes bortglömda fullängdare The downhill blues, som jag letat efter lite slappt i några år nu pryder äntligen skivsamlingen. Varför inte detta band uppmärksammats mer kan man ju verkligen undra, spelade de någonsin live?

Sen så blev det en sväng till den andra handsbutiken för att köpa lite begagnad vinyl på deras rea.
Violent femmes - The blind leading the naked
Violent femmes - Hallowed ground
X - Live at the whisky a go-go....
T-shirts - Mr Swing
Anders F Rönnblom - Rapport från ett kallt fosterland
Dr Feelgood - Practice
Boxcar Willie - Boxcar Willie
Rajoitus - Maailman hautajainen
Let it out 2 - samlings LP från 81 med svenska punk och popband
Rock DM Scendrag 85 Halland
Flower power samlings LP med bla Traste och Superstararna

Jag är mycket nöjd med den skörden måste jag säga. Nu äger jag äntligen skivor med Violent Femmes, detta favoritband som jag tidigare bara haft en kassett med.

1 comment:

Patrik Wirén said...

Viloent Femmes regerar! Jag borde också ha fler av VF-plattor i samlingen.