Wednesday, November 19, 2008

X

Lyssnar nu på X Live at the Whisky a Go-Go som jag köpte för en struntsumma för ett tag sedan.
Ett band jag tycker folk glömmer bort ofta. Första låten jag hörde med dem var Johnny Hit and Run Paulene från skivan Los Angeles, som är deras bästa platta. An nån outgrundlig anledning har jag sålt mitt ex av More Fun in the New World deras fjärde platta som inte var speciellt punkig. Men jag har för mig att jag gillade den ändå, men tydligen inte tillräckligt. Tidiga X är rockabillyinfluerad punk inte så långt ifrån The Cramps.

Så kolla nu upp detta klassiska band.

Kolla även upp http://www.myspace.com/theknitters och
http://www.myspace.com/theflesheaters
Som innehåller bla medlemmar från X.

Nu ska det lagas lite rost på den gamla 142an så den kommer ur vägen. Säsongens första julvört är inhandlad också, så det blir goda mackor ikväll.

5 comments:

Uffe said...

*pustar ut* Trodde du blivit straight edge först.

Har du hittat julskinka någonstans ännu då?

lisa said...

julskinka? jag tror att ni på landet ser till att skaffa er lite vildsvins-roadkill, så är saken biff (eller nej, inte biff men skinka hahaha. )

Per said...

Ja, det finns skinka i samtliga matvarubutiker jag besökt de senaste veckorna, varför undrar du? Helgskinka kallas den iofs.

Uffe said...

Jag kikade som hastigast på Willys i förgår men fann ingen skinka.

Shadazz said...

Debuten är grym. Får nog ta och lyssna på den med detsamma. Tack för påminnelsen.