Utmaning från Rekan
Tre saker som skrämmer mig:
Mottrafikanter
mitt förakt för idioter
sk rättvisa
Tre personer som får mig att skratta:
Johanna
Lars
Micke
Tre saker jag älskar:
Musik
Johanna
Ford
Tre saker jag hatar:
Kust
Nazister
Fukt
Tre saker jag inte förstår:
Hippies
Volvoägare
politiker
Tre saker som finns på mitt skrivbord:
Dator
högtalare
skräp
Tre saker jag gör just nu:
Tittar på Lost
Bloggar
Chattar
Tre saker jag vill göra innan jag dör:
Skaffa barn
skaffa hus
skaffa fler Fordar
Tre saker jag kan göra:
Svarva
diska
slöa
Tre saker jag inte kan:
spela instrument
Programmera datorstyrt insprut
spanska
Tre saker jag tycker du ska lyssna på:
Bluegrass
Punk
Tystnad
Tre saker jag skulle vilja lära mig:
Spela nåt instrument
Svetsa TIG
Komma till skott snabbare
Tre favoriträtter:
Lasagne
Rökt fisk
friterad ost
Sunday, May 6, 2007
Sunday, April 22, 2007
Raggardag
Igår så var det Bollnäs motorrevy(här har jag ingen länk, för detta med internet verkar de inte veta vad det ska vara bra för) och fest på Bright river cruisers, där spelade Housewreckers och Trouble boys, som var rockabilly, Housewreckers var bra, de var lite mer moderna än Trouble boys, som körde för lite upp tempo låtar för min smak.
Motorrevyn hade tema hot rods, vilket var trevligt då man fick se några byggen där man slapp puts. Tyvärr så hae de gått på myten om att det är bra med "lite för alla" och det syntes lite för lite av temat och lite för mycket puts, lastbilar, showbilar och dylikt trams. Jag tror verkligen på att inte blanda så mycket, ni vet det det där om soppan och kockarna.
Efter en genomgång av stället så övergick jag till att tekniknörda och ta kort på framvagnar.


Motorrevyn hade tema hot rods, vilket var trevligt då man fick se några byggen där man slapp puts. Tyvärr så hae de gått på myten om att det är bra med "lite för alla" och det syntes lite för lite av temat och lite för mycket puts, lastbilar, showbilar och dylikt trams. Jag tror verkligen på att inte blanda så mycket, ni vet det det där om soppan och kockarna.
Efter en genomgång av stället så övergick jag till att tekniknörda och ta kort på framvagnar.


Thursday, April 12, 2007
Vår
Ja, nu är det vår även häruppe. I princip ingen snö kvar, men isen ligger kvar på sjön.
Solen skiner idag, tyvärr så är jag förkyld, men det inebär iofs att jag inte är i skolan idag. Den går för övrigt riktigt bra även den, snart så är skruvstycke nr 2 klart, ett maskinskruvstycke.
Har nu läst ut Samtal med en nötväcka, Björn von Rosen. En liten fin naturskildring(eller tomtskildring kanske) om en flerårig vänskap(?) mellan Björn och en nötväcka som han kallar Pumpan. Rätt snygga illustrationer. Många iaktagelser om nötväckor och en hel del av dem stämmer bra med mina egna. Tuffa och egensinniga små gynare.
Ska flytta om ca en månad, vette katten vart, men det löser sig nog.
Solen skiner idag, tyvärr så är jag förkyld, men det inebär iofs att jag inte är i skolan idag. Den går för övrigt riktigt bra även den, snart så är skruvstycke nr 2 klart, ett maskinskruvstycke.
Har nu läst ut Samtal med en nötväcka, Björn von Rosen. En liten fin naturskildring(eller tomtskildring kanske) om en flerårig vänskap(?) mellan Björn och en nötväcka som han kallar Pumpan. Rätt snygga illustrationer. Många iaktagelser om nötväckor och en hel del av dem stämmer bra med mina egna. Tuffa och egensinniga små gynare.
Ska flytta om ca en månad, vette katten vart, men det löser sig nog.
Wednesday, March 21, 2007
Fynd
http://butiken.svt.se
Jag har inte hunnit gå igenom sortimentet, men jag ska. Det verkar lovande.
Det kom lite mer snö, men nu är den på tillbakagång igen. Rätt skönt, även om det gör att man känner sig stressad, inegn av de trevliga bilarna går nämeligen att köra med på långa vägar.
Jag har inte hunnit gå igenom sortimentet, men jag ska. Det verkar lovande.
Det kom lite mer snö, men nu är den på tillbakagång igen. Rätt skönt, även om det gör att man känner sig stressad, inegn av de trevliga bilarna går nämeligen att köra med på långa vägar.
Saturday, March 10, 2007
Studiebesök
Den här veckan så har jag varit på två studiebesök med skolan. På Sunfab resp. Mekanotjänst. Trevliga mekanföretag bägge två, rent och snyggt, dock så är ju lönerna en bit ifrån vad man är van i Göteborg, ingångslön på ca 17 000 är väl en bit under.
Har även skruvat en del bil, då det blev korta skoldagar. Så nu är en shelbysänkning genomförd på ena sidan av falconen.
Har även lastat av mammas släpvagn, som jag hade en massa bildelar på. Det gick bra, men det var lite svårt att få loss den fast frusna vagnen. Men man fick ju köra lite fyrhjuling.
Nu idag så ska jag åka till Alfta där det finns en plogad isbana på en sjö. Hoppas bara att det inte är så mycket vatten på isen, det är hemskt med vatten på isarna häromkring.
Har även skruvat en del bil, då det blev korta skoldagar. Så nu är en shelbysänkning genomförd på ena sidan av falconen.
Har även lastat av mammas släpvagn, som jag hade en massa bildelar på. Det gick bra, men det var lite svårt att få loss den fast frusna vagnen. Men man fick ju köra lite fyrhjuling.
Nu idag så ska jag åka till Alfta där det finns en plogad isbana på en sjö. Hoppas bara att det inte är så mycket vatten på isen, det är hemskt med vatten på isarna häromkring.
Sunday, March 4, 2007
Söndag
Igåe så var vi till Gnarp(namnet skall enligt en sägen komma av ljudet som uppstår när man går i snö) på swap meet. Jag hittade inget som föll mig i smaken, men Wallin köpte ett par Mopar bigblock headers i halvdant skick till ett bra pris.

Idag så började jag dagen med att pimpla och äta frukost i kombination. Blev ingen fisk, men yougurt åts.
Sen så flyttades Falconen, som nu helt plötsligt startade och gick ända ner till nya garaget i Järvsö.
Här är en kortare paus i Kustibacken.
Idag så började jag dagen med att pimpla och äta frukost i kombination. Blev ingen fisk, men yougurt åts.
Sen så flyttades Falconen, som nu helt plötsligt startade och gick ända ner till nya garaget i Järvsö.
Här är en kortare paus i Kustibacken.
Thursday, March 1, 2007
Tja...
Ungeren blir!
Vi minns Ryesgade
Då jag börjar framstå som en bokmal här så tänkte jag visa lite bilder från mina samlingar samt från Ljusdals kommunbibliotek.
En bok jag lånade idag
Lite saker från mina samlingar
Detta är svensk pulp. Mycket trevliga men säkert inte så litterärt bra.
Jag har nu läst ut Vi faller, Pär Östling.
Boken var bra. Den utspelar sig i Hälsingland, vilket inte gjorde det sämre. Trots att den är rätt dyster, så har den varm ton i skildringen av landsbygden och dess folk. Eller så är det jag som tolkar det så pga av att den gammeldags bonderromantiken, romantiserandet av det föregångna och det lite efterblivna saknas. Moderna saker finns det mycket av i den. Och det visar ju upp en mer rättvis bild av landbygden är den man ofta får av kulturfolk, som i regel är tossigt förälskade i sina städer. Även individerna är just individer och inte bara "bönder".
Idag var jag på en rekryteringsdag på arbetsförmedlingen i Hudiksvall. En upplevelse, det var inte så många företag närvarande, men oväntat många ändå och några visade dessutom intresse för CNC-operatörer och ev även kroppsarbetare, vägbygge. Så det skall sökas jobb.
Vi minns Ryesgade
Då jag börjar framstå som en bokmal här så tänkte jag visa lite bilder från mina samlingar samt från Ljusdals kommunbibliotek.
En bok jag lånade idag
Lite saker från mina samlingar
Jag har nu läst ut Vi faller, Pär Östling.
Boken var bra. Den utspelar sig i Hälsingland, vilket inte gjorde det sämre. Trots att den är rätt dyster, så har den varm ton i skildringen av landsbygden och dess folk. Eller så är det jag som tolkar det så pga av att den gammeldags bonderromantiken, romantiserandet av det föregångna och det lite efterblivna saknas. Moderna saker finns det mycket av i den. Och det visar ju upp en mer rättvis bild av landbygden är den man ofta får av kulturfolk, som i regel är tossigt förälskade i sina städer. Även individerna är just individer och inte bara "bönder".
Idag var jag på en rekryteringsdag på arbetsförmedlingen i Hudiksvall. En upplevelse, det var inte så många företag närvarande, men oväntat många ändå och några visade dessutom intresse för CNC-operatörer och ev även kroppsarbetare, vägbygge. Så det skall sökas jobb.
Subscribe to:
Posts (Atom)