Monday, February 26, 2007

Ett jävla åkande

Så var man hemma igen efter en resa till Göteborg. Efter en dryg nerfärd i pappas Nissan Sunny(Golfjäveln krånglar fortfarande), så följde en mycket trevlig vistelse(en mycket skön säng till skillnad från den som finns här). Bla så sågs WarcollapseSPATT. Lite krånglande med Fastighetskontoret(pga detta så länkas de inte) följde, samt upphämtande av mera flyttlådor mm. Min flytt tar verkligen aldrig slut, det är fortfarande grejor kvar därnere.
Sen var det bara att köra hem igen, gick lite fortare än nervägen, men jag var förbannat trött mot slutet. Nås även av beskedet att de jag åker till skolan med inte ska dit idag, så jag måste åka själva dvs köra om jag ska dit.När man sen kommer hem så upptäcker man att det är stopp i tvättstället, suck, men tänker att jag tar tag i det i morgon. Sov som fan, så skolan missades givetvis, inget annat var väntat eftersom jag hade behövt köra bil vilket knappast hade gått bra.

Har nu pysslat med tvättstället ett tag utan något resultat, verkar ha frusit. Det beror i sin tur troligen på att nån överskottspryl från varmvattenberedaren står och droppar i tvättstället och gjort så hela helgen utan att vi varit hemma och spoalt igenom det då och då. Undrar hur avloppet ser ut egentligen, det är säkerligen bara ett rör som hamnar någonstans(det är ju egentligen en sommarstuga och avloppsbrunn mm saknas), men vart då?

Ska nu komma iväg och packa ur bilen hos mamma. Drar mig lite för det dock, att köra 4 mil känns inte så kul.

1 comment:

lisa said...

Oj. Flyttar som aldrig tar slut är lite segt. Värst blir det när föräldrarna flyttar och man inte får ha kvar alla sina bortglömda grejjer där, det är då man börjar undra om man faktsikt har flyttat hemifrpn, med tanka på hur mycket grejjer man inte tagit med sig...