Saturday, February 10, 2007

Lördag

Så ännu en dag med trasig kedjesåg. Det börjar bli jobbigt att hugga all ved med yxa, utan att kunna såga den först. Men det ger väl den ack så välbehövliga motionen antar jag.

Igår kväll så hade jag en lång skasession. Det var länge sedan jag lyssnade så mycket på ska. En gammal favorit ( http://www.ramone.dds.nl/review.html ) blandades med ett nyuptäckt band ( http://le86crew.free.fr/ ) .
Fick även göra en av mina favoritsysselsättningar sprida musik till andra igår så var det Johanna som var den drabbade.
Fick lite shysst mexarska i utbyte också ( myspace.com/molotovfrijolero och molotov.com.mx )

Idag så ska jag på LS möte, blir nog en rätt stillsam tillställning. Fattar dock inte varför de lagt det på en lördagseftermiddag, men jag antar att det passar folk med barn och heltidsjobb.

Ikväll spelar ett annat bra band The Independents, tyvärr i Gbg. Men jag hoppas att många tar chansen att se dem och att de är lika bra som på de tidiga plattorna och Misfits of ska-samlingarna.

6 comments:

johanna said...

du kommer bli ytterst vältränad av att inte ha någon såg, i kombination med minusgraderna.

lisa said...

gött. välkommen till bloggvärlden. väldigt roligt, ganska skadligt.

Jonte said...

Mr Review är aldrig fel. Själv har jag mest lyssnat på gammal rock på jobbet på sistonde, typ Thin Lizzy, Runaways, Rose Tattoo och senaste Street Dogs plattan. Hemma är det Dolly Parton och Jackie Wilson som gäller.

Per said...

Runaways tidiga saker är gött, sen finns det rätt vulgära filmklipp från spelningar på 70-talet.

Du har väl inte missat Molly Hatchet?

Jonte said...

Mkt sexuella anspelningar eller? Såg nån video på youtube med Lita Ford som var lite porrig...

Molly Hatchet har jag missat. Trodde det var ren hårdrock bara.

Per said...

Jo, det är väl rätt lättklätt kan man säga. Och de är ju inte direkt gamla heller.

Flirting with disaster med Molly Hatchet är en riktigt fet låt. Lyssnar du nåt på Dr Feelgood? Milk and alcohol är en höjdare.