Sunday, February 11, 2007

Stugan



Så här ser det ut där jag bor. Den vänstra bilden är utsikten över sjön. Det som ser ut som en vedbod är en gäststuga där min inneboende huserar.

Gårdagens LS möte var en trevlig tillställning med middag på Järnvägshotellet som avslutning. Tyvärr så går det inga bussar till Ytteryg så det fick bli nyktert, men ölen var väldigt frestande.

Idag så fuskade jag med vedhanteringen och åkte hem till mamma och fick en banankartong ved. Det lånades även en bågsåg så nu slipper jag hugga mig igenom 20 cm(hm, detta ser lite skumt ut skrivet med förkortning, men man kan ju inte skriva cms, även om det är en rolig förkortning för Centrum för marxistiska samhällsstudier. Undrar hur man ska skriva, om man måste skriva ut det, vad säger trixaren?) björkstockar.

En verkstadslokal har jag äntligen fått tag på också, tyvärr ouppvärmd, men den såg verkligen bra ut med betong i golv och väggar, så det ska nog gå bra ändå, man får väl ge fan i att meka bil när det är -20 helt enkelt. Hyran på ca 100kr i månaden var ju en bit i från garageplatshyrorna i Göteborg, där betalade ett tag 800kr för en ouppvärmd plats.

Den satans Golfen har börjat krånga mera också, idag så försvann tomgången och den började gå lite underligt. Det ska vara Ford helt enkelt.

Idag fick jag även köra lite på is, tyvärr ingen rolig bana utan bara en vinterväg över älven vid Skästra.

2 comments:

johanna said...

Svenska Akademins ordlista säger BÖJNING: best. -n; pl. ==. vilket betyder att pluralformen är samma lika som oböjd form. Vilket ger resultatet "en centimeter, flera centimeter" I förkortad version (cm) skriver man också likadant oavsett om det är 1 cm, eller 100.000 cm.

Personligen skulle jag dock vilja säga en centimeter, flera centimetrar. Det tycker inte den Svenska Akademin, så jag lyfter på hatten flera centimeter, helt enkelt.

Per said...

ok, det jag ville skriva var ju centimeters, talspråk antar jag.